xgyik1

A TravelBus utazási iroda?

 

Nem. Ehhez mi kicsik vagyunk! Utazási ajánlataink csupán ötletek. Jelentkezéskor az utazók kibérlik az autóbuszt vezetővel, utaskísérővel. Ezáltal az utas, mint megrendelő vesz részt az utazáson, aki bármikor megváltoztathatja az úticélt. A gyeplő tehát a Te kezedben is van!

De, nézzük a pontos deffiníciót a wikipedia szerint:

A turisztikai rendszer alkotó elemeit egy oldalról a kereslet (turistaküldő terület) más oldalról a kinálat (turistafogadó terület) alkotja. A rendszer úgy működik, hogy a turistát a termékkel kapcsolja össze. A turisztikai iparban a közvetítő szektor a nagy-, és a kiskereskedekelemből áll.

  • a nagybani elosztók: az utazásszervezők
  • a kicsiben értékesítők: az utazási irodák

Utazásszervező

Az utazásokat szervező nagykereskedelmi vállalat. A közlekedést, és a fogadóterület szolgáltatásait egybeszervezi egy túra formájában, amelyet az elosztási csatornákon keresztül eljuttat a fogyasztókhoz. Tulajdonképpen turisztikai terméket szervez meg és kínál, de a szolgáltatásokat nem ő maga, hanem

  • a közlekedési-,
  • szálloda-,
  • vendéglátó-,
  • és más vállatok az úgynevezett szolgáltatók nyújtják.

Az utazásszervező nagy általánosságban nem értékesít közvetlenül a fogyasztóknak, hanem az utazási irodákon, mint ügynökségeken keresztül, vagy légitársaságok értékesítési irodáin keresztül árusít. A szolgáltatóktól általában nagyban vásárol, ezért rendszerint alacsonyabb árat ér el. Mennyiségi árengedményt (ún. „rabatot") kap a szolgáltatóktól kivéve a légitársaságokat. Ez teszi lehetővé, hogy az utazási irodáknak jutalékot fizessen.

Utazási iroda

Többnyire nem saját egyéni és társas utazásokat szervező vállalkozás, hanem csak a nagy szervezők és nagyban vásárlók kész túráit, programjait értékesíti. Az értékesítési, forgalmazási specializálódás várhatóan a jövőben is megmaradó rendszer lesz. A hazai gyakorlatban keverednek a fogalmak, illetve a vonatkozó jogszabály (6/1990.(IV.5.) KeM: az üzletek működéséről) a nemzetközi gyakorlattól eltérő tartalommal ruházza fel azokat.

Utazási irodai tevékenységek

  • belföldi utazások szervezése, értékesítése, közvetítése;
  • külföldi utazások szervezése, értékesítése, közvetítése;
  • fizetővendéglátás üzletszerű szervezése, értékesítése, közvetítése;
  • szálláshely értékesítés és közvetítés;
  • menetjegy értékesítés különböző közlekedési ágakra,
  • idegenvezetői és tolmácsszolgálat;
  • programszervezés és értékesítés;
  • rendezvényszervezés és értékesítés;
  • jegyértékesítés,
  • valutavétel és eladás,
  • vízumbeszerzés,
  • gépkocsi kölcsönzés,
  • személyszállítás,
  • ajándék és értékcikk árusítás.

A fentiekből több dolog is következik:

A kirándulást, eseményt egy külön apparát szervezi, a lebonyolítást kiszervezi alvállalkozó(k)nak, tekintettel, hogy kevesen rendelkeznek járműparkkal is.

Hátránya: Ez nagyban megdrágítja az utazást, egy-egy kirándulás személytelenné válhat a leírásokban szereplő programok ütemezése miatt. Ebből adódik a siettetés és hogy semmire sincs idő.

Előnye: nagyobb anyagi és technikai háttér, mely rugalmasabb korrekciót biztosít.

Vissza